God historiefortælling starter med visuel afkodning hos forbrugeren. Derfor tilrettelagde Alpha Agency en visuel strategi bestående af en designmanual, der dækker Elmelund Chocolatier 360 grader – både on- og offline!
Designmanualen er udformet ud fra kundens klare ønske om at differentiere sig som et luksusprodukt. Af samme årsag har vi anvendt mørkere toner, som er kombineret med en tidløs font i guldfarve. Den mørke farves lysværdi er dog holdt i en blødere tone, hvilket sikrer tydelig reference til chokoladen. Dertil er der anvendt et let aftryk af kakaobønner, som er en vigtig del for mærkets medbetydninger ”ægte, autentisk, organisk” etc.
Flere af produkterne ledsages desuden af en trykt statement som f.eks. ”DU ER SØD”, ”HYGGE” etc., hvilket skaber en personlig stemning, som går hånd i hånd med produktet.
Fordi Elmelund Chocolatier lever på både egen webshop og platforme som Facebook, har vi naturligvis indtænkt en klar rettesnor for anvendelse af designet.
Det sikrer konsistens på tværs af alle aktiviteter og kanaler. Både til print, Facebook, bannere, tryksager etc. – hvor klar definering af fonte, logostørrelser, baggrunde samt Pantone-, CMYK- og RGB-farveformater m.m. garanterer en entydig highend brandoplevelse.