fbpx
SEO

Main Manager – Facility management made easy

08/09/2020
Sådan skaffer vi Mainmanager øget trafik.

Mainmanager optimerer drift og vedligeholdelse af ejendomme via smart software. Softwaren tillader ejendomsadministratorer at holde et evigt vågent øje på vedligeholdelsesplaner, energiforbrug, udgifter og meget mere.

Kunde
Main Manager
Kontaktperson
Rasmus T. Lahrmann
Services
SEO

Udfordringen: Behov for flere henvendelser

Selvom Mainmanager tilbyder et værdifuldt produkt og service, er det svært at markedsføre og der var behov for flere henvendelser. Produktet er komplekst og derfor sværere at forklare i det attention-span forbrugeren typisk tildeler en reklame: en præmis, som også eksisterer ved B2B markedsføring. Betyder det, at Mainmanager ikke reklamerer?
Nej, det er ikke tilfældet, men det fik os til at overveje strategien for at erobre mest kvalificerede leads.

Løsningen: Lad kunderne komme til os!

Netop på grund af produktets kompleksitet, besluttede vi os i samarbejde med kunden for at gå hårdt efter resultater fra søgemaskineoptimering med afsæt i 5 strategisk vigtige nøgleord med relevans til produktløsningen.

Hensigten var at drive kvalificeret trafik til sitet fra specifikke brugersøgninger i Google, hvorfra interesserede i facility management m.m. føres til hjemmesiden.

Fordelen er, at en sådan pull kontra push strategi fører personer ind, der aktivt søger hjælp til drift og vedligeholdelse af ejendomme, hvormed der kanaliseres kvalificeret trafik til websitet.

Resultatet: Næsten 2000 sessioner fra søgemaskinerne!

Med næsten 2000 sessioner skabt via SEO – samt næsten 8.200 sidevisninger – har Mainmanager fået skruet op for den digitale trafik – naturligvis med mange værdifulde leads som resultat heraf!

Konklusionen: Selv komplekse produkter kan markedsføres organisk på Google, når blot søgeordsanalysen udføres grundigt og websitet optimeres i sit indhold og evne til at konvertere.