fbpx
SEO

Økoladen
– kvalitetschokolade fortjener det bedste

30/06/2020
Kunde
Økoladen
Services
SEO
Kontaktperson
Casper Bisgaard

Sådan serverede vi lækker chokolade til toppen af Google!

Dansk, økologisk, bæredygtigt og ikke mindst ualmindeligt lækkert. Sådan beskriver man bedst Økoladen, der leverer håndlavet dansk kvalitetschokolade under samme navn, samt under premium-mærket Elmelund Chocolatier. 

Virksomheden leverer deres lækre sortiment til både private og erhverv, som alle elsker at modtage de bedst tænkelige chokoladeprodukter.

Ønsket: Flere kunder og kronede salgsdage

Som en passioneret forretning, der dedikerer 100% af sin tid til at producere chokolade, er der ikke efterladt meget tid til markedsføring.

Derfor præsenterede Økoladen os for en klokkeklar mission: ”Vis os hvad I kan, og skaf flere kunder”.

Løsningen: Stærk synlighed i verdens største søgemaskine

Enhver lækker chokoladeforretning fortjener et fantastisk udstillingsvindue, som får kasseapparatet til at ringe! Og hvilket udstillingsvindue er mere attraktivt og salgsgenererende end den første side i Googles suveræne søgemaskine?

For at levere Økoladens klare ønske om at få flere kunder, har vi udført professionel SEO – startende med en grundig søgeordsanalyse for at finde søgeudtryk, som skaffer relevant trafik til webshoppen. Samtidig har vi nøje vurderet søgeordenes volumen og købsintentionen bag udtrykkene for at sikre en strid strøm af chokoladesultne kunder.

Søgeudtrykkene tæller formuleringer som ”økologisk chokolade”, ”dansk chokolade”, kvalitetschokolade” og meget mere, som rammer de helt rigtige segmenter på tværs af hele landet.

For at sikre maksimal effekt, har vi optimeret oekoladen.dk, så alle søgeord er tilknyttet en perfekt optimeret landingsside, der både tilgodeser Google og tager højde for brugerens købsrejse – hvad end det er fra smartphone, tablet eller PC.   

Resultatet: Topplaceringer og en stigning på 562% i unikke sidevisninger!

Takket være en hurtig opadgående formkurve og et gennembrud til Googles bedste placeringer, mærker Økoladen effekten af søgemaskineoptimering!

Fordi SEO er organisk optimering, altså ikke tilkøbt reklameplads, anser Googles mange brugere topresultaterne som meget troværdige. De flotte SEO-resultater har betydet en imponerende stigning på hele 261% flere sidevisninger (277.000) og hele 592% flere unikke sidevisninger (175.000)!

Samtidig tilbringer brugerne, som kommer ind via Googles organiske resultater, længere tid på webshoppen end brugere fra andre kilder. Det indikerer stor relevans mellem udvalgte søgeord, brugerens intention og det optimerede indhold på websitet.

Økoladen udfordrede med et ”Vis os hvad I kan, og skaf flere kunder”, vi kvitterede bogstaveligt talt med topresultater.