fbpx
Facebook AdsGoogle AdsGrafisk designKampagner

Økoladen
– Påskekampagne 2020

18/05/2020
Kunde
Økoladen
Services
Kampagne, medieselektion, design, kommunikation, eksekvering
Kontaktperson
Casper Bisgaard

Sådan hjalp vi Økoladen med at få sukkersød succes

Økoladen har leveret økologisk og bæredygtigt chokolade siden 2004 – i dag tilmed i bionedbrydelig emballage! Den miljøbevidste virksomhed har også helt styr på smagen og leverer himmelsk chokolade til både private og B2B.

Chokolade, råvarer og gaveæsker fra butikken kan endda leveres med prik over I’et i form af personlige håndskrevne hilsner på medfølgende kort i en – bogstaveligt talt – lækker løsning!

Ønsket: En påske med power!

Højtiderne er vigtige salgsdage for forretninger som Økoladen. Derfor havde de et stort ønske om at maksimere deres omsætning omkring påsken.

Ønsket – eller kravet, om man vil – var derfor helt ligetil: Sæt gang i salget og sørg for en påske med fuld power på omsætningen!

Løsningen: Målrettet Google Ads og Facebook annoncering!

For at sikre Økoladen synlighed på alle relevante søgninger i forbindelse med chokolade, påske, gaveæsker etc. udførte vi en grundig søgeordsanalyse, hvorfra vi udvalgte de bedste søgeord og implementerede Google Ads annoncer – både klassiske tekstannoncer samt annoncer med lækker grafik. Vi har løbende overvåget indkommende data og forbedret Google Ads kampagnerne for at opnå maksimal synlighed for laveste budpriser. Dette via en høj kvalitetsscorer og sammenhæng mellem annoncer og særligt oprettede landingssider på oekoladen.dk. Vi foretog herudover en målgruppeanalyse og tilrettelagde dynamiske Facebook kampagner med indbydende billedkarruseller, ligesom vi holdt fokus på traditionelle Facebookopslag med maksimeret rækkevidde til relevante publikum.

“ Vi har igennem længere tid arbejdet sammen med Alpha Agency i forbindelse med digital sparring og vores SEO arbejde på Økoladen.dk. Vi har netop afsluttet vores påskekampagne som er blevet en stor succes for os, hvor salget på vores webshop er gået over al forventning. Vi har øget vores omsætning med 145% i forhold til samme periode sidste år, og har behandlet over 1000 ordrer på webshoppen i kampagneperioden. 

Vi har løbende fået god sparring og info om de igangværende kampagner, og fået en udførlig rapport på resultaterne – vi ser frem til vores fortsatte samarbejde.”

– Frederik Elmelund, Projektkoordinator Økoladen

Resultatet: En omsætningsstigning på 145%!

Grundigt forarbejde, skarpe annoncer og løbende optimering kan tydeligvis spinde guld, hvis det gøres ordentligt!

Økoladen præsenterede et ønske om en påske med power på salget, og vi leverede en imponerende stigning i produktomsætning på 145% sammenlignet med året før-

Med gennemsnitlige klikpriser på hhv. 0,89 kr. og 0,55 kr. for Google Ads og Facebook annoncer samt en stigning i antallet af unikke køb på hele 627%, er det mere end lykkedes at skabe effektiv annoncering med mange nye kunder til følge.