Ofte stillede spørgsmål
Spørgsmål til hjemmesider
Når man har leveret mange websiteløsninger til alle typer kunder, hører vi tit de samme spørgsmål gå igen, når det kommer til, at man skal investere i et nye website – vi har samlet nogle af de vigtigeste spørgsmål her. Vi er altid klar til at svare på spørgsmål fra jer, hvis I overvejer et nyt website.
Hvad koster det?
Ligesom når man skal købe et hus eller en ny bil, kan prisen variere afhængigt af, hvad man er ude efter. En WordPress-skabelon er en billigere løsning, hvor du hurtigt er oppe at køre, hvorimod en skræddersyet WordPress-løsning kan laves præcis, som du ønsker det. Start altid med en uforpligtende samtale med os, så finder vi sammen den løsning, der passer bedst til din virksomhed og dit budget.
Hvad er med i prisen?
Hos Alpha Agency kan vi hjælpe med alt omkring dit nye website. Har du ikke tiden eller ønsker du ikke selv at sidde med hverken tekstforfatning eller indholdsopsætning, så er det netop her vi kan hjælpe til. På den måde, kan vi gøre det, vi er bedst til, imens du gør det, du er bedst til – nemlig at drive forretningen.
Virker det på mobilen?
Eftersom, at 86% af 15-89 årige i DK anvender mobiltelefon til at søge online, er vi som bureau indforstået med vigtigheden af responsive hjemmesider. Det betyder, at uanset om dine kunder besøger dit website fra mobil, tablet eller PC, vil de møde en flot, professionel og velstruktureret hjemmeside.
Kan jeg selv opdatere siderne?
Alle vores website løsninger er bygget i WordPress. WordPress er et af verdens mest benyttede CMS systemer, og tilmed det mest brugervenlige. Det gør det nemt for dig at opdatere tekster, billeder og informationer på dit nye website – helt selv. Er du ikke bekendt med WordPress, sørger vi for, at du får et kursus i systemet inden levering.
Hvad med hosting af siden?
Vi sørger for at uploade det færdige website på dit webhotel – en service, som altid er inkluderet i vores priser. Vi har også selv en stor serverpark, så vi kan hoste løsningen for dig. Priser på vores hosting starter fra kun 149 kr. pr. md.
Spørgsmål til Webshop
Hvad enten du har brug for en simpel template, skræddersyet eller integrationsløsning, vil der altid være nogle spørgsmål der trænger sig på. Det forstår vi godt! Derfor har vi samlet spørgsmål, som altid er rare at få svar på inden beslutning om ny webshop.
Hvad er forskellen på en template og en skræddersyet løsning?
Alt afhængigt af kompleksiteten på din idé, kan vi lave din webshop ud fra en såkaldt template (skabelonopbygget) eller som en skræddersyet (en webshop vi koder fra bunden). Prisen er forskellen, sammen med det unikke i løsningen.
Hvad koster en Webshop?
Prisen på en webshop varierer, alt efter ønsker om design, indhold, integrationer m.m.
Jo billigere en webshop, desto færre mandskabstimer til opsætning. Det er uforpligtende at tage et møde med os, hvor vi tænker alt hvad du har brug for ind i prisen.
Virker løsningen på mobil?
Ja! Alle vores løsninger spiller 100 % på mobilen. Du har endda også mulighed for at differentiere indholdet fra PC til mobil. Nogle gange gør det, at det er endnu mere nemt for kunden at handle via mobilen.
Hvor lang tid tager det?
En webshop kan stå klar til test inden for 4 uger – alt efter hvor meget specialudvikling der skal laves. Skal du bruge en skræddersyet løsning, så laver vi en projektplan i samarbejde med dig, så du ved hvornår det hele vil stå klar.
Hvad er en integration?
Hvad med indløsningsaftale?
Spørgsmål til markedsføring
“Jeg vil gerne findes online af mine kunder, men hvordan gør jeg det bedst muligt?” – Et spørgsmål, som helt forståeligt, mange virksomhedsejere stiller sig selv. Her hos os i Alpha Agency hjælper vi alle typer virksomheder med at blive fundet bedst muligt på digitale medier. Der findes nemlig ikke en one size fits all, når det kommer til markedsføring.
Organisk eller betalt trafik?
Se det som en balancegang – organisk trafik bør ikke erstatte betalt trafik.
Betalt trafik er dog det bedste bud, hvis du er på jagt efter hurtige resultater. Søger du derimod det mest økonomiske og effektive på længere sigt, er organiske trafik den rette vej.
Generelt vil det bedste dog være en blanding af organisk og betalt trafik. Hvis du er til stede begge steder, vil du højest sandsynligt øge trafikken på din side og dermed også øge antal konverteringer. Har du to placeringer i søgeresultaterne – en organisk og en betalt – stiger trafikken ofte ret kraftigt.
Jeg har en webshop der ikke sælger - hvad gør jeg forkert?
Der er flere parametre der spiller ind her.
Designet på webshop har meget at sige – lidt som hvis du går ind i en beskidt butik – din lyst falder til at handle der.
Har du trafikken, er det oftest priser, billeder, hastighed og betalingsflow, du bør optimere.
Jeg vil gerne have flere forespørgsler via mit website?
Leads kommer sjælendt af sig selv! Derfor skal du igang med markedsføringen. Både Facebook Ads og Google Ads har annoncetyper, som er fordelagtige til lead generering. SEO vil også være fornuftigt. Generelt set handler det om at sprede sit marketingmix ud på flere kanaler, så et potentielt lead, møder dig flere forskellige steder.
Jeg kan ikke se resultater af de penge jeg investerer
Når du annoncerer på eksempelvis Google Ads og Facebook Ads, er det vigtigste element at opsætte konverteringsporing. På den måde kan du se hver gang en annonce skaber et salg. Hvis du ikke kan måle på dette, ved du heller ikke om din annoncering skaber værdi for din virksomhed.
Hvad koster det at komme igang?
Det er helt op til dig selv! Men vi vil ikke anbefale at du benytter mindre end 20-30 kroner pr. kampagne. Hvis du benytter mindre får du simpelthen ikke brugbare data ind. Som udgangspunkt er det altid godt at starte småt. Herefter kan du øge budgettet, alt efter hvad der fungerer godt for din forretning,
Jeg vil gerne igang med Google Shopping
Hvis du har mange produkter i den webshop er Google shopping en god idé for de fleste virksomheder. I første omgang skal du uploade dit product feed til Google Mercant center, hvorforefter du kan oprette Google Shopping kampagner i Google Ads.