Elmelund Chocolatier – eksklusiv designmanual

Sådan sikrede vi smagfuld design til Elmelunds luksuschokolade

Elmelund Chocolatier er et highend brand, der leverer prisvindende økologisk luksuschokolade til feinschmeckere og folk, som elsker smag og karakter. Sortimentet byder på alt fra ren chokolade, til varianter med lakrids og hindbær – og mange flere.

Alt chokoladen er naturligvis håndlavet med en glæde og entusiasme, der fylder hver eneste bid med smag. Men hvordan illustrerer man tydeligt, at der er tale om en smagsoplevelse ud over det sædvanlige?

Udfordringen: Differentiering – mere end almindelig chokolade

Indehaver Jan Elmelund råder over både Økoladen og Elmelund Chocolatier.

Da sidstnævnte er førsteklassesproduktet, havde han et stærkt ønske om at forene sin highend-chokolade med en visuel tone med klare associationer til et luksusprodukt.

Nutidens forbrugere er nådesløse i deres vurdering og danner sig lynhurtigt et indtryk af dit mærke eller produkt – alene ud fra den visuelle fortælling. Mærkets karakteristik, uniqueness og autenticitet er derfor altafgørende for at sende de rette konsistente signaler og opbygge den ønskede brand-identitet.

Løsningen: En designguide, der dækker 360°

God historiefortælling starter med visuel afkodning hos forbrugeren. Derfor tilrettelagde Alpha Agency en visuel strategi bestående af en designmanual, der dækker Elmelund Chocolatier 360 grader – både on- og offline!

Designmanualen er udformet ud fra kundens klare ønske om at differentiere sig som et luksusprodukt. Af samme årsag har vi anvendt mørkere toner, som er kombineret med en tidløs font i guldfarve. Den mørke farves lysværdi er dog holdt i en blødere tone, hvilket sikrer tydelig reference til chokoladen. Dertil er der anvendt et let aftryk af kakaobønner, som er en vigtig del for mærkets medbetydninger ”ægte, autentisk, organisk” etc.

Flere af produkterne ledsages desuden af en trykt statement som f.eks. ”DU ER SØD”, ”HYGGE” etc., hvilket skaber en personlig stemning, som går hånd i hånd med produktet.

Fordi Elmelund Chocolatier lever på både egen webshop og platforme som Facebook, har vi naturligvis indtænkt en klar rettesnor for anvendelse af designet.

Det sikrer konsistens på tværs af alle aktiviteter og kanaler. Både til print, Facebook, bannere, tryksager etc. – hvor klar definering af fonte, logostørrelser, baggrunde samt Pantone-, CMYK- og RGB-farveformater m.m. garanterer en entydig highend brandoplevelse.

Se andre cases

First Stop – Sommerdæk 2020

First Stop – Sommerdæk 2020

Sommerdæk kampagne - 37+1 First Stop forhandlere "Dækket" ind! First Stop Danmark er ikke bare én virksomhed, men en kæde bestående af 37 danske og 1 færøsk dæk- og servicecentre. Alle de dygtige afdelinger har deres egen herre bag disken, men repræsenterer samme...

Drømmetyl – WordPress

Drømmetyl – WordPress

First Stop Vordingbog – Top tunet digital profil First Stop Vordingborg hører under forhandlerkæden First Stop Danmark, og specialiserer sig i dæk til biler, MC og landbrug, men også klassiske discipliner som bremseservice, afbalancering, aircon service m.m. Som...