Elplus – Sælger nu til hele Grønland

Sådan satte vi strøm til Elplus’ nye webshop og online tilstedeværelse.

Elplus Grønland slog dørene op i Nuuk i 2009, og forhandler hvidevarer og el-apparater fra Miele, Siemens, Electrolux, AEG, Philips samt flere andre kvalitetsmærker.

Forretningsfilosofien bygger på individuel rådgivning og kvalitetsløsninger, som matcher kundens behov. Og de grønlandske kunder er i stigende grad klar til at omfavne gode leverandører – hvis de vel at mærke kan findes online og sender varer til de spredte kystbyer.

Jeg må sige at jeg er meget stolt at den webshop jeg kan vise frem for alle mine kunder. Torrak!

– Allan Amstrup Staub,
Elplus

Resultater:

%

Stigning i synlighed

Sidevisninger pr. måned

Cost per click (CPC)

Cost per impressions (CPM)

Resultatet: Dominas i Google og 23.000+ sidevisninger om måneden!

Takket være effektiv søgemaskineoptimering og nøje segmenteret Facebook-annoncering har vi på vegne af Elplus erobret 11.400% mere synlighed med hele 14 ud af 15 førstepladser på Google, hvilket er med til at give mere end 23.000 sidevisninger pr. måned!

Vi har samtidig gjort Elplus til et kendt ansigt blandt de grønlandske Facebook brugere.

Facebook annoncer er billigere på det Grønlandske marked, da konkurrencen ikke er lige så høj som på det danske marked.

Vores seneste resultater på annonceringer:

Cost Per Click (CPC) = 1,73 kr.

Cost per thousand impressions (CPM) = 3,82 kr.

Professionelt shop-system

Det grønlandske marked er klar til e-handel. Tal fra FDIH viser, at 50% af alle online-kunder i Grønland lægger for mere end 1.000 kroner i indkøbskurven pr. køb, og mere end 20% af kunderne handler på nettet for over 2.000 kroner pr. køb!

Elplus havde et brændende ønske om at få en strategisk partner, der kunne hjælpe med udfordringer som differentieret fragt til kysten, leveringer i Nuuk samt cross-selling funktioner: Altså et komplekst og professionelt webshop-system, der fungerer sideløbende med deres fysiske butik og varelager. Læg dertil tilhørende markedsføring for at ramme det købsklare grønlandske folk.

 

Vores slagplan

Det har ikke bare været vigtigt at overføre Elplus fysiske identitet og troværdighed til en online kanal, men også at skabe et webunivers med fokus på en nem og brugervenlig kunderejse samt konverteringsvenligt design til både desktop og mobilversion. Webshoppen er skræddersyet i Prestashop og udviklet med en C5 integration for at sikre overordnet styring med varelager, priser, produkter etc.

Webshoppen giver mulighed for at sende varer fra Nuuk til kystbyerne og åbner derfor til et bredt og attraktivt marked! Løsningen er kommet til verden i tæt samarbejde med direktionen fra Elplus, som under hele forløbet har betroet opgaven til Alpha Agency qua vores kendskab til det grønlandske marked. Vi arbejder derfor fortsat, hvor vi skaber resultater med markedsføring på Facebook, Google Ads og SEO som en del af et full-service setup.

Se andre cases

First Stop – Sommerdæk 2020

First Stop – Sommerdæk 2020

Sommerdæk kampagne - 37+1 First Stop forhandlere "Dækket" ind! First Stop Danmark er ikke bare én virksomhed, men en kæde bestående af 37 danske og 1 færøsk dæk- og servicecentre. Alle de dygtige afdelinger har deres egen herre bag disken, men repræsenterer samme...

Drømmetyl – WordPress

Drømmetyl – WordPress

First Stop Vordingbog – Top tunet digital profil First Stop Vordingborg hører under forhandlerkæden First Stop Danmark, og specialiserer sig i dæk til biler, MC og landbrug, men også klassiske discipliner som bremseservice, afbalancering, aircon service m.m. Som...