ITTU.NET – The little shop with the big brands

Klar, parat, kampagnestart!

ITTU.NET har over en periode på mere end 25 år udviklet sig til Grønlands største forretning inden for sport og outdoor. Butikken har base i Nuuk, hvorfra de sælger mærker som Adidas, Nike, Canada Goose, Peak Performance og mange flere.

I løbet af de mere end 25 år har ITTU.NET naturligvis inddraget online salg mere og mere, og i dag har butikken både en stærk fysisk og digital salgskanal, hvorfra det stilsikre udvalg fra populære mærker er tilgængeligt.   

Udfordringen: Fortæl at ITTU.NET har alle de store mærker

ITTU.Net havde et stærkt ønske om at fortælle, de kan levere den seneste mode og kvalitetsudstyr fra store internationale mærker. Derfor var det vigtig at gøre opmærksom på det flotte sortiment både omkring den fysiske butik og på digitale kanaler. Det kan dog være en svær disciplin ikke at anskue en fysisk butik og en digital salgsplatform som to separate systemer. Særligt fordi, det kræver planlægningsarbejde og vidt forskellige kompetencer inden for både design og print, når målet er at skabe fysisk og digital samhørighed.

Løsningen: “The small shop with the big brands”

Hos Alpha Agency tog vi styringen på ITTU.NET’s ønske om at formidle, at butikken råder over nogle af verdens største brands.

Vi løste udfordringen ved at spille på storytelling om den ’lille’ lokale butik med nærvær og sjæl, og forene den med det kommercielle mærkevarer univers. Kampagnen blev til ”The small shop with the big brands”, hvortil vi har leveret alt offline POS materiale såvel som digitale bannere og baggrunde til hjemmeside, Facebook etc.

Målet har naturligvis været at skabe synergi mellem fysisk butik og den digitale tilstedeværelse.

Samtidigt var det vigtigt for både kunden og os, at vi fik styr på alt fra webhotel, indløsningsaftale, fragt og varelager, så kunden kunne automatisere så meget som muligt.

Med afsæt i kampagnestrategien ”The small shop with the big brands” tog vi det bedste fra en lokal forretning og skabte et budskab med samhørighed i hele marketinguniverset.

Vi har håndteret alt fra design til det færdige print og materiale, som vi har sendt med skib til butikken i Nuuk – leveret kampagneklart!   

Se andre cases

First Stop – Sommerdæk 2020

First Stop – Sommerdæk 2020

Sommerdæk kampagne - 37+1 First Stop forhandlere "Dækket" ind! First Stop Danmark er ikke bare én virksomhed, men en kæde bestående af 37 danske og 1 færøsk dæk- og servicecentre. Alle de dygtige afdelinger har deres egen herre bag disken, men repræsenterer samme...

Drømmetyl – WordPress

Drømmetyl – WordPress

First Stop Vordingbog – Top tunet digital profil First Stop Vordingborg hører under forhandlerkæden First Stop Danmark, og specialiserer sig i dæk til biler, MC og landbrug, men også klassiske discipliner som bremseservice, afbalancering, aircon service m.m. Som...