Økoladen – kvalitetschokolade fortjener det bedste

Sådan serverede vi lækker chokolade til toppen af Google!

Elmelund Chocolatier er et highend brand, der leverer prisvindende økologisk luksuschokolade til feinschmeckere og folk, som elsker smag og karakter. Sortimentet byder på alt fra ren chokolade, til varianter med lakrids og hindbær – og mange flere.

Alt chokoladen er naturligvis håndlavet med en glæde og entusiasme, der fylder hver eneste bid med smag. Men hvordan illustrerer man tydeligt, at der er tale om en smagsoplevelse ud over det sædvanlige?

Resultater:

%

Sidevisninger

Unikke sidevisninger

Udfordringen: Differentiering – mere end almindelig chokolade

Indehaver Jan Elmelund råder over både Økoladen og Elmelund Chocolatier.

Da sidstnævnte er førsteklassesproduktet, havde han et stærkt ønske om at forene sin highend-chokolade med en visuel tone med klare associationer til et luksusprodukt.

Nutidens forbrugere er nådesløse i deres vurdering og danner sig lynhurtigt et indtryk af dit mærke eller produkt – alene ud fra den visuelle fortælling. Mærkets karakteristik, uniqueness og autenticitet er derfor altafgørende for at sende de rette konsistente signaler og opbygge den ønskede brand-identitet.

Resultatet: Topplaceringer og en stigning på 562% i unikke sidevisninger!

Takket være en hurtig opadgående formkurve og et gennembrud til Googles bedste placeringer, mærker Økoladen effekten af søgemaskineoptimering!

Fordi SEO er organisk optimering, altså ikke tilkøbt reklameplads, anser Googles mange brugere topresultaterne som meget troværdige. De flotte SEO-resultater har betydet en imponerende stigning på hele 261% flere sidevisninger (277.000) og hele 592% flere unikke sidevisninger (175.000)!

Samtidig tilbringer brugerne, som kommer ind via Googles organiske resultater, længere tid på webshoppen end brugere fra andre kilder. Det indikerer stor relevans mellem udvalgte søgeord, brugerens intention og det optimerede indhold på websitet.

Økoladen udfordrede med et ”Vis os hvad I kan, og skaf flere kunder”, vi kvitterede bogstaveligt talt med topresultater.

Løsningen: Stærk synlighed i verdens største søgemaskine

Enhver lækker chokoladeforretning fortjener et fantastisk udstillingsvindue, som får kasseapparatet til at ringe! Og hvilket udstillingsvindue er mere attraktivt og salgsgenererende end den første side i Googles suveræne søgemaskine?

For at levere Økoladens klare ønske om at få flere kunder, har vi udført professionel SEO – startende med en grundig søgeordsanalyse for at finde søgeudtryk, som skaffer relevant trafik til webshoppen. Samtidig har vi nøje vurderet søgeordenes volumen og købsintentionen bag udtrykkene for at sikre en strid strøm af chokoladesultne kunder.

Søgeudtrykkene tæller formuleringer som ”økologisk chokolade”, ”dansk chokolade”, kvalitetschokolade” og meget mere, som rammer de helt rigtige segmenter på tværs af hele landet.

For at sikre maksimal effekt, har vi optimeret oekoladen.dk, så alle søgeord er tilknyttet en perfekt optimeret landingsside, der både tilgodeser Google og tager højde for brugerens købsrejse – hvad end det er fra smartphone, tablet eller PC.   

Se andre cases

First Stop – Sommerdæk 2020

First Stop – Sommerdæk 2020

Sommerdæk kampagne - 37+1 First Stop forhandlere "Dækket" ind! First Stop Danmark er ikke bare én virksomhed, men en kæde bestående af 37 danske og 1 færøsk dæk- og servicecentre. Alle de dygtige afdelinger har deres egen herre bag disken, men repræsenterer samme...

Drømmetyl – WordPress

Drømmetyl – WordPress

First Stop Vordingbog – Top tunet digital profil First Stop Vordingborg hører under forhandlerkæden First Stop Danmark, og specialiserer sig i dæk til biler, MC og landbrug, men også klassiske discipliner som bremseservice, afbalancering, aircon service m.m. Som...