Rabatcentralen.dk – kvalitet – bare billigere
Sådan kom vi i mål med ny webshop på kun 3 uger
“ Det er sgu en fed shop vi har fået kørt i mål på så kort tid – fra idé til lancering på 21 dage.
Udfordringen: Stærk behov for synlighed og brugervenligt webshop-system
Det danske marked har aldrig været mere gearet til e-handel end det er lige nu, og det skulle udnyttes. I 2019 blev der i gennemsnit handlet for 37.000 kr. pr. dansker, og mere end 41.000.000.000 kr. for alle i Danmark online.[1]
Rabatcentralen havde et brændende ønske om at få en strategisk partner, der kunne hjælpe med mere end bare udviklingen af en webshop. Der var behov for sparring og en udfordrende tilgang til hvordan man kom hurtigt i mål, uden at gå på kompromis med kvalitet eller funktionalitet. Med andre ord; der var brug for en shop der var nem for kunderne i front-end, men også en enkel back-end der gør det nemt for ansatte at ordrebehandle samt oprette nye produkter m.m.
Resultatet: En prestashop sat op til kundens behov
Det har været vigtigt at udvikle en shop, som kunne komme hurtigt i gang, men som også var fremtidssikret, samtidigt med at vi fik det hele sat rigtigt op fra starten af.
Løsningen er integreret op med GLS til både privat, erhverv og pakkeboks, shoppen er ligeledes koblet op til kundens varelager for at sikre overordnet styring med lager, priser, produkter etc. Vi har ydermere sørget for kundens indløsning, så de nu kan modtage kort og Mobilepay betaling. Sidst men ikke mindst har vi også sørget for at shoppen er sat op med ViaBill, for at give kundens kunder en finansieringsmulig ved hjælp af månedlig betaling.
Shoppen er også klargjort til alt indenfor digital markedsføring, Google Merchant Center er installeret og sat op med automatisk produktfeed. Avanceret Google Analytics til bedre at kunne få indsigt i, samt at optimere Rabatcentralens fremtidige markedsføring. Facebook pixel er også sat op til dette formål.
Vi arbejder derfor fortsat, og skal nu igang med markedsføring på Facebook, Google Ads og SEO som en del af vores fortsatte arbejde med Rabatcentralen.dk.
Vores slagplan for en totalløsning
Vi gik til opgaven efter vores indledende snak med Sean Jäpelt Holm, med det synspunkt, at vi skulle have fokus på at ”less-is-more”. Minimalistisk design og med fuld fokus på produktpræsentationerne og brugervenlighed.
Samtidig var det vigtigt for både kunden og os, at vi fik styr på alt fra webhotel, indløsningsaftale, fragt og varelager, så kunden kunne automatisere så meget som muligt.
Se andre cases
First Stop – Sommerdæk 2020
Sommerdæk kampagne - 37+1 First Stop forhandlere "Dækket" ind! First Stop Danmark er ikke bare én virksomhed, men en kæde bestående af 37 danske og 1 færøsk dæk- og servicecentre. Alle de dygtige afdelinger har deres egen herre bag disken, men repræsenterer samme...
Nordic Backdrop – Prestashop
Drømmetyl – WordPress
First Stop Vordingbog – Top tunet digital profil First Stop Vordingborg hører under forhandlerkæden First Stop Danmark, og specialiserer sig i dæk til biler, MC og landbrug, men også klassiske discipliner som bremseservice, afbalancering, aircon service m.m. Som...